woensdag 13 april 2016

Phil Bosmans spreekt tot ons: Vertrouwen! Het komt anders!

Vertrouwen groeit

als ik mijn vragen deel met anderen

en als we elkaar samen dragen

met enkelen en met velen;

als we geloven dat de tegenstroom

al op gang is;

als ik jou niet alleen laat

in het donker en jij mij niet.

De toekomst geeft mij hoop

dankzij mensen

die ik in mijn hart mag bewaren;

dankzij mensen

die meer luisteren dan spreken;

dankzij de lessen

in de school van het alledaagse leven;

dankzij mensen en groepen

die hard werken

aan een meer menselijke wereld.

Aan ons om de lieve, tedere aandacht te leren

voor het zwakke, het broze en het kwetsbare;

om zó langzaam en dankbaar

de tegenstroom meer kracht te geven

in grenzeloze eerbied voor al wat leeft

en voor iedere levende mens,

te beginnen met de meest machteloze.

Uit het boek Kijk naar de zon! samengesteld door Peter Ausloos