woensdag 20 november 2013

Gebed van de week: Present

Aanwezig,

ik ben er,

helemaal.

Niet te veel woorden,

vooral een luisterend oor

en milde ogen.

Niet mijn wil geschiede,

jij bepaalt

het wat, het hoe, het tempo.

Alleen maar er zijn,

met heel mijn hart.

Geschenk

zonder verpakking.

Cadeau

van geven en ontvangen,

wederzijds.

Je verhaal

van dromen en verlangens.

Je verdriet

om wat niet is gelukt.

Ikzelf

blijf klein en onbeholpen.

Ik weet geen raad

maar ik blijf,

met heel mijn hart.

Misschien

zie je zelf een sprankel hoop,

een kleine weg

om te proberen.

Misschien

wil je dat ik meega,

ik weet het niet,

maar ik blijf,

met heel mijn hart.

Ik geloof

dat Pasen hier gebeurt,

altijd weer,

in kleine stapjes.

Ik geloof in jou,

ik heb het volle vertrouwen

dat jij eens voorgoed zult opstaan.

Uit het boek Onderweg van Wies Merckx