woensdag 30 april 2008

EXPO ’58 - Deel 1

Vijftig jaar geleden, op 17.4.1958, ging de Wereldtentoonstelling open op de Heizel in Brussel. Iedereen wou die fenomenale expositie gezien hebben. Ook de gemeentelijke jongensschool van Korbeek-Dijle, samen met een groepje volwassenen, trok er naartoe.
Hierbij twee foto’s van die uitstap, mij bezorgd door Willy Criegers.





Op de onderste foto meen ik volgende personen te herkennen (van links naar rechts):

Volwassenen op de achterste rij: Elisa D’Hont, Julia Vermeulen, Marcel Devijver (burgemeester), Maria Van Geel, Martha Trappeniers, Marie Vandezande, Maria Vanden Eynde, Marie-Louise Van Geel, Celine De Coster, Simonne Van Essche, Louis Vandermueren, Maurits Fagot (schepen) en meester Jules Paeps.

Kinderen: Paul Paeps, Leonard Vranckx, Laurent Michiels, Jean Debontridder, Roger Bruggemans, Etienne Vanderlinden, Jos Dottermans, Willy Criegers, Jan Van Neck, Freddy Vandezande, Fernand Vanderstappen, Sylvain Buekenhout, Kris Michiels, René Kriegels, Frans Maginelle en Yvan Paeps (degenen die ik niet herkende heb ik gewoon overgeslagen).Deze foto werd waarschijnlijk genomen door de toenmalige tweede onderwijzer, François Van Autgaerden van Heverlee, die we kunnen zien op de bovenste foto, waarschijnlijk genomen door meester Paeps.

Graag reacties op mijn onvolledige en mogelijk verkeerde identificatie van de volwassenen en jongens op de onderste foto.

Cyriel Letellier