woensdag 3 januari 2018

Phil Bosmans spreekt tot ons: Gedachtenisprentje van Phil Bosmans

Week 2018-01 - Phil Bosmans Gedachtenisprentje0001

Ik voelde me diep bemind

door God en de mensen.

Nu ik ben binnengetreden

in de nacht van de dood

wil ik nog zeggen,

al kan ik niet meer spreken:

Alles is goed. Ik ben niet dood.

Ik ben gewoon naar de andere oever.

In de schaduw van het kruis

heb ik alles mogen verliezen.

Mijn volledige capitulatie voor God.

‘Wie zijn leven verliest zal het winnen’

en wat ik het meest gewonnen had

was de vreugde, de vreugde om God.

Weet en onthoud.

Er is alleen de eeuwige liefdesstroom,

waarin ik zacht en zalig ben ondergegaan.

Mijn geluk is volkomen.

Niets kan me nog pijn doen.

Ik kan alleen maar dankbaar zijn.

Ik leef in vreugde, want ik ben geborgen

in de armen van een oneindig lieve God.

Uit het boek Kijk naar de zon! samengesteld door Peter Ausloos