woensdag 24 mei 2017

Phil Bosmans spreekt tot ons: God

Ik kan het bestaan van God niet bewijzen en wil het

ook niet bewijzen. Ik heb heel wat vrijzinnige vrienden

en die schrijven mij naar aanleiding van bijvoorbeeld

een natuurramp dat mijn God een moordenaar is. Ik

kan alleen antwoorden dat God zichzelf bewijst. Dat is

een levenservaring. Je moet jezelf loslaten en je totaal

wegschenken in de handen van God. Maar dat is iets

dat ik moeilijk kan omschrijven. God bewijst zichzelf

aan diegenen die Hem liefhebben. Maar ik geloof ook

dat alle goede mensen leven in het magnetisch veld

van de God waarin ik geloof.

Ik vergelijk dat graag met de kathedraal van Chartres.

Als je vanbuiten naar de glasramen kijkt, zijn die vuil

en vol stof. Maar als je binnentreedt en de zon schijnt

door die ramen, zie je iets prachtigs, iets magnifieks. Zo

is het met God, je moet binnentreden, Hem in je leven

opnemen. Ik zeg niet dat elke dag dan een feest wordt,

maar er zijn momenten dat je bijna lijfelijk voelt dat Hij

je nabij is en je bij de hand houdt.

Uit het boek Kijk naar de zon! samengesteld door Peter Ausloos