woensdag 1 juni 2016

“Leven zonder waarden is als soep eten met een vork”

Partnerschap

De partners gaan ermee akkoord zich als bondgenoten te gedragen die ook het belang van de andere partners nastreven, los van het gemeenschappelijke belang.

(Jérôme Danon, Frankrijk)

Passie

Ik ben liefde

Ik ben vuur

Ik ben angst

Ik ben verlangen

Ik ben het hart dat smelt

Ik ben het verzengende vuur

Ik ben de blaasbalg voor de vlammen

Ik ben het brandende verlangen

Ik ben passie

Er is niks hoger.

Passie is de hap naar lucht op een warme zomerse avond.

(Cristabel Barbosa-Garcia, Groot-Brittannië)

Perfectionisme

Mijn positieve band met perfectionisme is mijn verlangen om mijn best te doen in alles wat ik doe en in alle aspecten van mijn leven. De beperking of schaduwzijde van deze waarde is dat ik dikwijls niet aan iets ben begonnen of het niet heb afgemaakt als ik wist dat ik het niet perfect kon doen.

(Sue Stuart-Dent, Australië)

(Uit Het boek der WAARDEN)