woensdag 6 juni 2012

Jezus, een keitoffe vriend!

Op zondag 20 mei 2012 deden Fien, Glen, Jelle, Maud en Michiel hun Eerste Communie in de kerk van Korbeek-Dijle.

Bij de schuldbelijdenis bad Fien:

Liefste Jezus,

Jij staat in mijn vriendenboek.

Toch vergeet ik U soms te danken voor alles wat

ik zomaar gratis krijg: de zon en de regen,

de bloemen en de bomen…

Wees niet langer boos op mij,

ik wil weer een keidankbaar meisje zijn.

Als openingsgebed baden de ouders:

Goede God,

U kent elk van onze kinderen bij hun naam.

U houdt van hen zoals ze zijn: hun stralende ogen,

hun lieve lach, hun spelende handen,

hun goede en minder goede kanten.

Wij danken U voor al dat moois, voor al die

schitterende talenten die onze kinderen rijk zijn.

God, geef ons dat wij dankbaar zijn en dat wij hen bijstaan

om deze talenten goed te gebruiken.

Week 2012-23 - 1e Communie 2012 01Week 2012-23 - 1e Communie 2012 02Week 2012-23 - 1e Communie 2012 05