dinsdag 8 december 2009

Chiro Kadee Viert Christus Koning 2009

Week 2009-50 - Christus Koning 2009 011 Week 2009-50 - Christus Koning 2009 006 Week 2009-50 - Christus Koning 2009 007 Week 2009-50 - Christus Koning 2009 009

Op zondag 22 november 2009 was het één-en-al CHIRO in de kerk van Korbeek-Dijle. Maria Maginelle, oud-chiroleidster, leidde de woord- en communiedienst. De Chiro en alle aanwezigen beleden hun geloof met volgende woorden:
Ik geloof in een God die ons draagt.
Ik geloof in de noodzaak van eenvoud.
Ik geloof in de noodzaak van leven in
gemeenschap om gelukkig te worden.

Ik geloof in mensen om mij heen
die bekommerd kunnen zijn,
zich durven laten raken door
wat er in deze wereld gebeurt.
Zo is God in ons midden.

Ik geloof in vergeven,
in het verzoenen van mensen.
Ik geloof in een God die er altijd is,
als je Hem nodig hebt,
zowel om te vragen als om te danken.
Ik geloof in mensen die elkaar
kunnen en durven vertrouwen.

Ik geloof in liefde tussen mensen.

Er werd ook veel gezongen, o.a.:

Ik blijf in Chiro geloven
en ik stuur een ballon naar boven,
want ’t is het teken, ’t is het verhaal
van kind’ren dat ik zing:
de Chiro, een uitdaging.

Veertien jongeren van de leiding legden samen hun engagementsverklaring af.

C.L.