dinsdag 28 april 2009

Paasviering 2009 In Korbeek-Dijle

Het is hartverwarmend en hoopgevend dat de kerk nog kan vollopen met veel jonge gezinnen en zeer veel kinderen. Een lokkertje was het uiteraard dat de woord- en communiedienst was voorafgegaan door de traditionele eierenraap in “de weide van Blockx”. Maar toch. Veel jonge mensen hebben nog een binding met de kerk. In zo’n viering met vele randkerkelijken is een mooie verwoording van ons geloof helemaal op zijn plaats. Wij beleden ons geloof met de volgende woorden:

Ik geloof in God,
Zoals een blinde gelooft in de zon,
Niet omdat hij ze ziet,
Maar omdat hij ze voelt.
Ik geloof in Jezus,
Niet alleen omdat Hij hoopvolle woorden sprak,
Maar omdat Hij doorheen lijden en dood,
Weg, waarheid en leven is.
Ik geloof in zijn Geest van hoop en toekomst,
Voor elke mens die zijn weg gaat
En doorheen de negatieve dingen van het leven
Toch naar een hoopvolle toekomst blijft toeleven.
Ik geloof in de verrijzenis
Zoals ik geloof in de lente
Wanneer ik de bloesems zie bloeien.
Ik geloof dat echt mens-worden mogelijk is
Als wij een gemeenschap van liefde willen vormen.

Na de viering konden wij nog een beetje napraten bij een wandelend paasontbijt. Hier enkele sfeerbeelden:

Week 2009-18 - Pasen 2009 001 Week 2009-18 - Pasen 2009 005Week 2009-18 - Pasen 2009 008 Week 2009-18 - Pasen 2009 007