donderdag 24 mei 2007

Vormelingen 2008: Samen Op Weg Met Jezus Als Gids!

Op zondag 6 mei 2007 was het in Korbeek-Dijle de naamopgave van de vormelingen van volgend jaar.

Zes meisjes: Michaƫla, Lieselot, Karen, Hanne, Elien en Kaat

en zes jongens: Dries, Vincenzo, Christophe, Karel, David en Kemal willen Jezus volgen als Gids. Zij spraken dit uit met de woorden:
Lieve ouders en vrienden,
beste mensen allemaal,
Ik wil Jezus, als Gids.
Ik wil Hem volgen.
Vandaag zeg ik ja
aan die opdracht in mijn leven.
Daarbij vraag ik
om gevormd te worden volgend jaar.
En de voorgangster antwoordde:
Beste jongens en meisjes,
Ik ben er zeker van dat de hele geloofsgemeenschap
jullie gaarne aanvaardt
als kandidaten voor het vormsel.
Wij zijn blij met jullie levenskeuze
en wensen jullie van harte proficiat
met deze belangrijke stap.


De catechiste riep de toekomstige vormelingen bij hun naam en de voorgangster hing hun de schelp om de hals met de opdracht om verder de weg te volgen van Jezus.

Daarna bad de voorgangster nog:
Heer, zegen deze opgroeiende jonge mensen,
en help hen steeds de juiste weg te vinden
in hun verdere leven.

C.L.